Bij het beroep fotograaf denkt iedereen vaak aan de familie portretten of de verplichte profielfoto voor je werk, maar voor bijvoorbeeld een bedrijf kan er veel meer. Een bedrijf online in beeld brengen kan namelijk op verschillende wijzen.
Huisstijl
Een huisstijl bestaat voor veel ondernemingen uit een logo en een kleur die (toevallig) wordt gebruikt in diverse uitingen. Maar heeft u wel eens gedacht aan hoe foto’s uw huisstijl kunnen complimenteren.
Zo kan er bijvoorbeeld gekozen voor een doorlopende lijn in de foto in de banner van een website, als een visitekaartje. Het onderstaande voorbeeld heb ik mogen maken voor Kledingatelier Joke Wignand.
Heb je een rustige huisstijl en wil je juist doormiddel van het gebruik van verschillende foto’s sfeer maken, dan kan dit natuurlijk ook. Zo heb ik bijvoorbeeld voor Tekstbureau ’t Kofschaap foto’s mogen maken voor de website banner, ieder seizoen heeft een eigen uitstraling en deze bepaald prominent te sfeer voor de binnenkomst op haar website.
Ondernemer in bedrijf
Veel ZZP-ers in de creatieve sectoren willen ook online laten zien wat zij doen. Dit probeer ik dan in beeld te brengen. Voor Atelier Diana Diepmaat heb ik een aantal creatieve portretten mogen maken, deze vind u hier.
Voor Kledinatelier Joke Wignand heb ik de onderstaande foto’s gemaakt. Met de rechter heb ik zelfs een eervolle vermelding bij de fotowedstrijd van Fotografisch Almere 2015 mogen behalen.
Stockfoto’s op maat
Een website leest nu eenmaal prettig als er ook iets te zien is. Vaak worden hier stock foto’s uit diverse beelden banken voor gebruikt die het eigenlijk net niet zijn. Hoe mooi is het om uw eigen stockfoto’s te hebben die u bij diverse pagina’s of berichten kunt gebruiken en perfect passen bij uw bedrijf.
Voor Tekstbureau ’t Kofschaap heb ik een serie mogen maken met Lomo-style, deze kunt u hier bekijken. Voor Kledingatelier Joke Wignand heb ik de onderstaande beelden mogen maken.